1 december

Heeeeeej!
Tiden bokstavligt talat rusar iväg och det finns inte alltid tid för bloggen. Men nu kände vi att det nog får vara dags för ett litet inlägg till er som vill läsa :)
Vi har det så bra här och just nu vill man bara stanna klockan för ett tag.. Men vi har under den senaste veckan fortsatt att njuta här i vårt fina scarborough vid stranden, vi har varit på en väldigt trevlig BBQ hos min kusin Emma och hennes vän Kristin. Dock innebar denna middag en "avskeds-middag" då de nu har lämnat Perth, vilket är väldigt tråkigt! Känns så konstigt att alla åker härifrån och att tiden går så fort. Men det är så det är :)
I söndags var det en stor happening här i Perth som vi självklart skulle delta i, nämligen en house-festival kallad "stereosonic". Kända house-DJ´s från hela världen var samlade och även Avicii (svensk DJ) var där. Detta höll på från 12-22 så det var en riktig heldag! Lucas var med oss också samt hela sumo salad och hela dagen var såååå rolig :) som uppladdning blev det grillad oxfilé här hemma hos oss på vår fina men enkla grill innan det var dans och så kallat "vevande" med armarna hela långa dagen. Ack så trötta vi var men ack så roligt det va. En riktig höjdare!! :)
Dagen efter denna mycket turbulenta dag skulle OH och jag bestämt påbörja vår dyk-kurs. Så klockan har nu ringt oerhört tidigt i 4 dagar. Vi fick hur som helst en liten och bra grupp på endast 5 personer samt en kvinnlig instruktör, vilket jag som har varit brutalt nervös inför att ta detta dykcertifikatet under en väldigt lång tid tyckte kändes bra. Måndagen bestod endast av teori samt utdelning av tankar med air, BCD västar, viktbälten och en väldans massa utrustning. Under den andra dagen var vi en pool från 9 - 16 och gjorde x antal "skills" inför dyken i havet. Dessa kändes väldigt bra att göra och man blev allt eftersom säkrare och säkrare. Dock hade jag enorma problem med syklop/mask-övningen. FY! Ska jag gå in på detaljer kommer detta bli en lång roman, så det ska jag undvika, men just den övningen va riktigt hemsk. Hur som helst så var vår instruktör väldigt bra och lugnande :) Jag måste även ge ett extra plus till bästa Oskar som hela tiden stod ut med att hålla min hand och ge råd, tack ♥ :)
Både igår och idag har vi haft dyk i havet, igår från stranden och idag från en båt.
Kan ju säga så mycket som så här att det tillhör inte till vanligheterna att se Karolina kasta sig ut från en båt mitt ute på havet utanför Australiens kust där det KAN finnas hajar! haha! Men jag bad till gud och inga hajar kom och vi klarade det!!!! Med vår grupp, instruktör och Oskar kunde man känns sig väldigt lugn och äntligen njuta av att få se på världen "down under" : ) lycka var även när vi var påväg ut med båten och 2 delfiner hoppar ca 20 meter framför oss! :D Vi hade även väldigt tur med vädret dessa dagar med temperatur runt 30 grader och klarblå himmel vilket gav bra sikt där nere :)
Så efter dyken i havet blev det idag lunch med vår lilla grupp (som man kommer sakna lite...) och maaassa pappersarbete. Men nu har vi 2 oerhört vackra bilder på oss och våra "temporary cards" wooohoo!
Nu i eftermiddag/kväll gick vi ner till stranden och tog oss ett dopp innan vi faktiskt kunde skåda den absolut finaste solnedgången vi någonsin sett. Olyckligtvis var min kamera slut på batteri och Oskar hade inte med sin.. Men den var otroligt vacker. Hoppas ni mår bra där hemma! och glad första december! :)
P.s. vad är det för julkalender i år? :)
Avicii vet hur man "vevar" ;) haha! Här kan du se hur man gör Kicki!
Att sitta här en kväll och känna att solen fortfarande är varm, se ett gäng sitta och och ha picknick, en man ligger och tar en tupplur, några försöker lära sig surfa och några kör ett träningspass på stranden samtidigt som allt på något sätt är helt lugnt och stilla. Det är känsla!
För att fira blev det grillat ikväll! redigt gott!

Kommentarer
Postat av: kicki

Hej på er o grattis till dykcert! Jag tror ni kommer att vara glada när vi nu snart träffas på Maldiverna att detta är klart. Kan bli fina dyk för er där tillsammans med de andra ungdomarna.

Tack Karolina för att jag nu förstår hur man "vevar".

Längtar efter er! Ni verkar ha det fantastiskt.

Kram från oss i Mölnlycke

2011-12-01 @ 21:05:26
Postat av: kicki

Hej på er o grattis till dykcert! Jag tror ni kommer att vara glada när vi nu snart träffas på Maldiverna att detta är klart. Kan bli fina dyk för er där tillsammans med de andra ungdomarna.

Tack Karolina för att jag nu förstår hur man "vevar".

Längtar efter er! Ni verkar ha det fantastiskt.

Kram från oss i Mölnlycke

2011-12-01 @ 21:06:09
Postat av: Matilda

Asså.. ni ser ju inte ut att lida direkt, fyfasen va fräsha och snygga och glada ni är! ;) Dom där strandbilderna ger mig just nu hopp om en ljusare framtid hehe, i regnets England. Tack för inlägget, det var efterlängtat :) Saknar er! <3

2011-12-01 @ 21:43:01
URL: http://abbsyloo.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Grattis till den nya färdigheten!!

Karolina, du får berätta detaljerna med cyklopen nån gång-jag kan vara din terapeut:D Verkar finnas ett behov av det för att undvika framtida men;) eller?

Idag kändes det inte som om solen gick upp alls. Mörkt, regningt och blåsigt! Hoppas ni får en fin tur till era kära vänner österut. Miss you! Stor kram!

2011-12-03 @ 16:05:17
Postat av: Lina

Det ser ju inte fy skam ut får jag ju säga! Gud va härligt ni verkar ha det, och det är ni värda :) Grattis igen till dykcertet, fett cooolt!

Om ingen sagt det än så heter julkalendern Tjuvarnas jul och handlar om ett tjuvgäng som tar julklappar från de rika och de får absoluut inte bli upptäckta ;) Den är faktiskt riktigt bra och spännande får jag säga! hihi

Ta hand om er och ha det jättebra i sydney nu :) <3

2011-12-07 @ 17:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0