soool och mango

Godkväll där hemma!
Hoppas ni har det bra och att det blivit liiiiite kyligare så att ni får in lite jul-känsla :)
Här kan man ju säga som så att VARMT är det! Under de senaste dagarna har temperaturen stigit väldigt mycket, men vi ska verkligen inte klaga. Desto mer anledningar till att bada och öva på att surfa blir det då :) Oskar har lyckats komma upp på brädan flera gånger nu och jag tycker verkligen att han är sååå duktig. Jag däremot.. om jag säger att jag inte är någon talang direkt och att jag inte heller har någon balans alls.. då kanske ni förstår hur bra jag är. Haha! Jag är riktigt värdelös, trots många tappra (enligt mig) försök. Men jag ger INTE upp ;D Oskar är en tapper lärare som försöker iallafall :)
Jag kan även lugna mammorna där hemma med att vi är duktiga på att hålla oss i skuggan när vi inte är i vattnet! :)
I går spenderade vi vår dag i underbara Kings Park som ligger inne i Perth. Att ta sig dit har alltid varit ett litet projekt då det ligger så galet högt upp, vilket betyder x antal trappor eller extremt branta backar. Men en liten informations-kvinna visade oss en buss som faktiskt gick dit upp, helt gratis dessutom!
Så vi kunde avnjuta vår lunch som vi tagit med oss med en fin utsikt :) dock fick vi byta plats, eller flytta vår filt hela tiden då skuggan försvann från oss.. ;)
På tal om någonting helt annat så tänkte jag bara flika in med att när vi var och handlade på Coles häromdagen spelades julmusik, inne i City stod en stor julgran, julpynt finns överallt i köpcentrumen och jultomten springer till och med fram och tillbaka runt Sumo Salad. Men vi har verkligen kommit fram till att allt detta med jul funkar inte här. En julgran passar inte in i 30 graders värme och dessutom måste ju jultomten svettas otroligt mycket under sin dräkt.. Han ska ju vara på mer nordligare breddgrader.. Jaja, nog om detta :)
Bilder från Kings Park kommer inom de närmsta dagarna, men så länge får ni några från den fina surfaren! :)
Innan jag slutar skriva måste jag bara berätta för er att Coles har den mest perfekta mangon just nu för bara 1.98 dollar.. Jag gissar på att snittet ligger på 2 st om dagen här numera ;)
Kramar och godnatt ♥

Kommentarer
Postat av: BB

Förstår av rubriken att ni har det som behövs. Vilken surfingtalang du är Oskar:D Ser ju jättesnyggt ut!

2011-11-23 @ 19:35:50
Postat av: kicki

Hej där nere!

Snyggt surfat Oskar. Du Karolina lär dig nog snart med en sådan tränare.

Här hemma är det dis o dimma o 10 grader plus. Rosorna blommar o jag tar in röda rosor till adventsstaken på lördag.

Arsenal vann precis o har gått vidare i slutspelet hälsar Lars.

I morgon går vi på Rondo o lyssnar på Tomas Ledin. Skall bli kul. Till helgen blir det adventsfirande på Gullholmen. God natt/Kicki

2011-11-23 @ 22:49:17
Postat av: Abbsy

Looking good Oskar! Förstår att det måste kännas lite konstigt med jul mitt i sommaren, men här känns det faktiskt inte heller så juligt för att det är så milt.. inte som hos er riktigt kanske men ändå ;)

Åh min mamma o pappa ska också på Tompa imorgon, JAG VILL ME!! Tänk om man hade fått en liten "en del av mitt hjärta" osv där, hade ju inte varit helt fel. Men men. Brucan är inte helt fel heller :) <3

2011-11-24 @ 16:34:18
URL: http://abbsyloo.blogg.se/
Postat av: Erik

Haaaank! Underbar bild när du bara glider på brädan!:)

2011-11-24 @ 19:13:11
Postat av: anders b

Ta gärna med lite sol,sand,hav och jordgubbar till

landet up above så småningom.

2011-11-26 @ 10:51:43
Postat av: cornelia

grattis till dykcertet min vänner, vad grymma ni är!!=)



nu vill jag ha en dunder uppdatering på bloggen, för jag undrar så vad ni har för er=)

luris, det är hög tid för dig o mig att skypea NU, det var för länge sedan!

oj vad jag låter bossig..;)



ps. du din mattokiga flicka, den jordgubben ser sååå läskande ut!! :-O ds.

2011-12-01 @ 12:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0