update!

Hej alla människor!
Nu är det K som skriver här igen och jag får väl börja med att be om ursäkt för veckan som gått utan ett enda inlägg här på vår kända blogg ;)
Men nu tänkte jag att det fick vara dags igen. Vi konstaterar väldigt ofta här hur fruktansvärt fort tiden går! Nu har vi varit här i 2 månader snart och dessutom är det bara 2 månader till julafton idag. Så om tiden tänkte gå lika fort som den gjort hittills så känns det som att tomten kan komma inom väldigt kort!
Det blir nog lite långtråkigt om jag ska sitta här och berätta vad vi gjort dag för dag, men vi mår väldigt bra och vi trivs väldigt bra här. Jag älskar att vakna varje morgon här och ha en ny dag fram för mig. Även om vi varit här en längre tid nu och även om vi kommit in bra i rutinerna känns det på något sätt ändå overkligt att vi kan gå ner till Scarborough Beach på ett par minuter för en morgonpromenad, eller att vi kan gå till Coles istället för Hemköp, eller att vi tar på oss shorts istället för höstjackan eller att vi äter gröt istället för fil på morgonen.. haha..
Det jag vill säga är att det gäller att ta vara på varje liten dag här nu känns det som, och det känns ju extra bra att det bara blir varmare här, så vi njuter :) (förstår dock bara inte hur i hela friden vi ska överleva januari månad där hemma, men det är ett senare problem :p)
Förra veckan var vi på en "Whale Watching" tour som min kära OH så fint hittade på i 20-års present. Så i onsdags begav vi oss på en båt och styrde ca 30 minuter i full fart ut mot Rottnes Island hållet och valar fick vi se! Hujedamej va stora dom är!!!! det var som en kick varje gång man fick syn på en. När vi helt plötsligt dessutom ser 2 stycken hoppa en bit ifrån båten rätt upp i luften så jublade hela båten. Guiden berättade att vi hade haft väldigt tur som sett valarna hoppa, då det är väldigt sällan de gör detta. Precis innan vi skulle styra tillbaka in mot Perth igen skymtar vi en val vääääldigt långt bort som hoppar för fulla muggar, jag tror den kom upp i 6 hopp! :) kort efter detta dyker det upp två jättar extremt nära båten som simmar bredvid varandra, blåser vatten samtidigt och sen dyker nedåt samtidigt och visar sina fina fenor för oss :)
Vad har mer hänt då? Jo, vi har gått en vecka på engelska kursen :) läraren heter Bill och är en pensionerad (skulle jag gissa på) man i sina bästa år. Väldigt trevlig och snäll. Kvällskurserna är lite varierande från dag till dag i antal, allt från 2 - 10 st. Men vi har under veckan varit ca 5-6 st där med människor från alla världens hörn. Så jag måste säga att jag tycker det är ganska mysigt att sitta där i det lilla rummet, trots de 4 timmarna ;) men det blir nog bara 1 vecka till för oss med tanke på den extrema kostnaden..?!
Oskar har även spelat ännu en match med Revolution Sharks. Denna gången tyckte tyvärr tydligen motspelarna att det va roligare att försöka skada Oskar än att spela innebandy, så OH bestämde sig för att lämna planen efter en halvlek.. Synd att vissa människor inte har vuxit upp ännu!!
Dock fick han plåster på såren när vi åkte hem till Krisin och Sebbe senare under kvällen där det bjöds på jordgubbspaj och premier league. (Kan det bli bättre?? ;)
Oj vilket långt inlägg detta blev. Det va inte meningen vid start direkt. Så ni är tappra ni som orkat läsa hit får jag säga :)
Innan jag avslutar måste jag bara berätta för er att jag idag fick följa med Kristin, hennes vän Frida och Sebbe på en utflykt ca 30 min norrut till Yanchep National Park för att vandra och se på kängurus + koalor! Detta lyckades vi ganska så rejält med efter som det slutade med att vi kom vilse, fick ringa efter hjälp och fick åka truck tillbaka! Vi började på en vandrings track som skulle vara 4.5 km men ta mer än 2 timmar.. Men vi gick och gick och gick och insåg att vi va helt lost, vi hade hamnat på ghost walk som den kallades.. haha, som det kan gå ;) men efter 5 timmar kunde vi nå vårt mål tack vare vår rescue man! det va hur som helst en mycket spännande och rolig upplevelse :) Oskar kunde dessvärre inte åka med eftersom han va tvungen att snickra ihop x antal innebandy klubbor och undervisa lite barn. Men fler utflykter blir det! :)
Nu kommer det lite bilder här nere, ha det bra så hörs vi snart igen! :)
Puss och kram!
Ännu en yogurt-glass ♥
Så här glad blir man när man får paket från Sverige! :D
Beachen en morgon :)
Goootttt!!
Oskar tog sin livs bild ;)
Vår räddning!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Det var en händelserik vecka! Inte konstigt att ni inte hunnit med några inlägg här. Vilken kanonpresent du fick där med alla valar.

Kram

2011-10-24 @ 19:18:58
Postat av: Johan

Fina bilder brorsan! Verkar som du kan bli naturfotograf...

2011-10-24 @ 22:05:33
Postat av: Ida

Haha, åh!! Äntligen fick du paketet från Addy! :) Vad var det ? :)

2011-10-25 @ 00:30:16
Postat av: Kristin

Haha kan inte sluta tänka på hikingen!!! Vilka minnen liksom haha. Pappa blev nog lite orolig när jag började berätta storyn. Kul var det iaf....

2011-10-25 @ 03:14:09
Postat av: pappa AB

Om man väntar på något gott så får man vänta lite extra.....ibland. Tiden går ju fort så det är väl dags att fundera på vad nästa paket ska innehålla.

God fortsättning på efter ----tonåren.

2011-10-25 @ 17:14:32
Postat av: Olivia

Oj vad jag blev sugen på yoghurtglass, sol, strand, flip-flops, värme, exotiska djur, och ja, Australien helt enkelt! Tur är väl då att planet styr down under om mindre än två veckor! Och då SKA vi ses!! Pusssss!

2011-10-25 @ 23:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0