Utflykten med stort C

Heeej,

Efter otaliga klagomål från Karolina om dåligt bloggande får jag väl ta tag i mig själv denna kväll och skriva ett litet inlägg =) Igår hade vi en mycket händelserik dag. Efter frukosten satte vi oss på tåget mot Joondalup där Sebbe och Kristin väntade med deras vänner för att ta med oss på en heldag med lite allt möjligt på schemat. Vi satte oss i bilen med riktning mot ett litet område här ca 45 min från Perth som kallas Swan Valley.

Första stoppet som också var huvudstoppet på resan var "Supa golf". Nu betyder inte detta att man spelar golf och super utan detta är en speciell typ av golf. Klubborna och bollarna är mycket större vilket gör det lite mer till en sport som alla kan spela, hur kass man än är på vanlig golf. Hålen är allt från 40 meter upp till 200. Det kändes lite som om man spelade Mario golf för er som har testat på det fantastiska tv-spel. Väldigt väldigt roligt var det i alla fall, och en idé som vi tyckte man kunde ta med sig hem till Sverige :)

Efter allas temperament hade lugnat ner sig (läs Karolinas) så kunde vi ta oss vidare till en italiensk restaurang som bjöd på en mycket god lunch. Sedan bar vår lilla minitripp vidare till en vingård som tydligen fått priser för bästa viner osv. Där blev det vinprovning och shopping för dom som behövde fylla på vinförådet. Efter dessa fantastiska viner så var sockersuget högt, därför blev vårt sista stopp riktigt efterlängtat, nämligen chokladfabriken. Sebbe som kan stället sedan tidigare gick med beslutsamma steg fram till den lilla hörnan med fri chokladprovning. Efter sig hade han hela sällskapet hack i häl och vi skyfflade på i stort sett så mycket choklad som fick plats i handen och hällde i oss. Detta beteende upprepades därefter x antal gånger innan vi slog oss ner och tog en chokladdrink som var bland det godaste jag har druckit i alla fall. Innan vi lämnade fabriken gick vi en sista gång förbi chokladprovningen och hällde lite halvdiskret ner choklad i påsar, handväskor och fickor för att sedan ännu mer diskret snabbt försvinna ut från lokalen ;-)

Väldigt mätta och belåtna satte vi oss sedan i bilen för att åka hemåt. En mycket trevligt och rolig dag på alla sätt och vis. Tack för att vi fick åka med! =)

/ Oskar


En mumsig smoothie kallad "oh la la" på Boho Espresso vid Beachen.
Vår golf-bag!
'
Uppladdning..
Kristins första slag :) en riktig rockstar!
:)
En god thai-sallad lunch!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Grymt bra skrivet oskar :) Man var ju mätt ett bra tag efter haha

2011-10-28 @ 05:06:15
Postat av: BB

ojoj så mycket choklad!! Så roligt ni verkar ha. Den utflykten saknade inte nå`t,ju!! Kram

2011-10-29 @ 17:17:25
Postat av: ABBSY!

Tack för ett efterlängtat inlägg Oskar. Verkar ha varit en mycket trevlig utflykt, chokladbilderna samt "oh la la"-smoothien såg ju inte ut att gå av för hackor! Tycker det låter som en fin idé att ta med supa golf hem till Sweden, jag har aldrig spelat golf i hela mitt liv så skulle antagligen inte ens träffa med en större klubba, men det har ju varit värt ett försök! :)

Nu ska jag fortsätta att "rycka upp mig" här ;) och så förväntar jag mig en kommentar på min blogo från dig nån gång OH! Pusss på er <3

2011-10-29 @ 18:16:37
URL: http://abbsyloo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0