The weekend

Hejheeeej! :)
Nu ligger ni och sover där hemma, men det gör icke vi, för här ska måndagen tas vara på. Helgen har iallafall varit riktigt rolig och härlig med en blandning av det mesta :) Oskar spelade sin första match i Revolution Sharks i lördags. Tydligen så var detta en riktigt hård och tuff match, men som de till slut efter mycket dramatik vann med 8-7 :D tyävrr kunde jag inte heja denna gång då jag stod och gjorde sallader till hungriga kunder. Men nästa gång så! Lördagskvällen spenderade Oskar och jag på olika platser, då jag blev medbjuden på en tjejmiddag i Fremantle med min kusin+hennes vän och 7 andra tjejer från deras skola som var från olika delar av världen. Det blev turkisk mat som var mycket god :) I detta land har de flesta restauranger "BYO" regeln, vilket står för, "Bring Your Own". Så vi hade med oss ett par vinflaskor som vi ställde på borden. Fort därefter kom servitriserna och korkade upp våra egna flaskor, kändes lite speciellt ;) Oskar hade en grabb-kväll med Don och Lucas här hemma i Scarborough. (Dock har Don gått och blivit förkyld, så han snyter sig h e l a tiden!)
Eftersom jag sovit över hos kusinen min (Emma) fick jag vakna på en helt ny plats i Perth, nämligen i Kardinya. Så det blev en god frukost innan jag åkte mot Fremantle för att möta upp min man :) Fremantle är en väldigt mysig del här i Perth precis vid havet, med många kända restauranger längs vattnet och mycket cafeér och annat på huvudgatan. Vi mötte sedan upp Kristin & Sebbe för en väldigt god men mäktig pizza-lunch :) Efter detta blev det lite strosande runt i området och längs vattnet. Även ett besök på Fremantle Market blev det, där vi kunde fynda masssaaaa jordgubbar - 3 lådor för 5 dollar! plus en mango för en dollar som en extremt galen man stod och skrek ut för fulla muggar.
Väl hemma igen slutade kvällen med en söndagsfilm som Oskar valde och detta blev ingen mindre än Misson Impossible 3. Haha :D har ju aldrig skådat dessa filmer, men OH älskar dem, och jag ska väl säga att jag blev positivt överraskad iallafall. Dock är det sååå jobbigt och se när alla människor mår dåligt och har ont! en romantisk komedi är lite mer lugn för själen kanske ;)
Jaja, ha en fin måndag! Puss och kram!

Oskar läser för fullt vid bryggan i Hillarys
En magdansör gästade den turkiska restaurangen
Karolina, Kristin och Emma
Pizzaaaa i Fremantle
Sebbe var riktigt glad!
Fremantle market
'
Fremantle :)
Håller med till 110 %
OH med :)

Kommentarer
Postat av: Jonas

BYO - BRING Your Own ;)

2011-10-10 @ 12:07:02
Postat av: Emma

Blir ALLTID så sugen på frozen yoghurt när jag läser er blogg, undra varför?!;)

2011-10-10 @ 16:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0